Дебитните карти са любимият метод на плащане на поколението Z

Трудно е да се повярва, че само допреди двадесетина години, хората е трябвало да ходят до офис или пощенски клон, за да платят сметките си. И те не са имали друг избор освен да носят пари в брой. Макар че някои, особено по-възрастното поколение, все още предпочитат този традиционен и „по-сигурен“ в техните очи метод на разплащане, по-голяма част от населението у нас вече извършва плащанията си изцяло дигитално, с помощта на дебитни карти.

Днес тази малка пластика вече не е новост. Тя всъщност има огромна роля в живота на много потребители. Младите хора, особено поколението Z (родените между 1997 и 2012 г.), възприемат дебитните карти като неотменима част от ежедневието си. Няма съмнение, че за тях тези карти се превърнаха в един от най-популярните методи за плащане, като особено предпочитани са дебитните карти от ново поколение, като дебитна карта neon от tbi bank.

За по-младите хора, тази малка пластика не е просто инструмент за теглене на пари от банкомат, а средство за достъп до цял един свят от услуги и възможности. Картите от ново поколение, като neon, могат да бъдат добавяни в дигитален портфейл, както и да служат като шопинг карта. Всеки притежател на neon от tbi bank може да пазарува и разделя плащанията си на вноски, което е и една от любимите функции на младото поколение, и най-вече на поколението Z.

И така, кое прави дебитните карти толкова привлекателни сред младото поколение?

На първо място – удобството. Дебитните карти предлагат много по-лесен и удобен начин за плащане отколкото парите в брой. И това е нещо, което е високо ценено от по-младите хора.

За разлика от т. нар. Бейби бумъри (родени между 1946 и 1964) и поколението Х (родени между 1965 и 1979), поколения като Милениалите и особено поколението Z, са израснали в ера на бързо развиващи се технологии и дигитализация. Те са свикнали с използването на смарт телефони, различни приложения, онлайн платформи за пазаруване и т. н. Така че, дебитната карта за тях е не само удобство, но и необходимост.

Нещо повече, по-младото поколение е по-вероятно да се възползва от пълния потенциал на тези карти. Докато по-възрастните основно използват дебитните си карти, за да получават заплатите си и да теглят пари в брой, поколението Z и Милениалите (поколението, което директно предхожда поколение Z) разчитат на тези пластики за плащане на сметки, пазаруване във физически магазини и онлайн, правене на преводи и т. н.

Освен това, по-младите хора предпочитат да използват дебитни карти от по-ново поколение, които предлагат повече функционалности, като например, пазаруване на вноски при предварително определен шопинг лимит. Всеки притежател на такава карта може да прави покупки, без да се натоварва да плаща цялата сума веднага, а вместо това да разпределя разходите на по-малки вноски.

Това дава възможност на потребителите да правят по-интелигентни избори по отношение на това как плащат за различни стоки и услуги. Например, за редовни, необходими разходи, като хранителни стоки, плащане на сметки и т. н., те могат да използват собствените си пари – от банковата си сметка. За по-големи покупки или разходи, които не са от първа необходимост, като пътуване, почивки, пазаруване на дрехи и др., те имат възможността да разделят плащанията си на вноски.

Какви са другите ползи от използването на дебитни карти?

Дебитната карта е платежен инструмент, който улеснява живота ни по много начини. Тези пластики могат да се използват както у нас, така и в чужбина, което е голямо предимство за младите хора, които обичат да пътуват и да откриват нови места.

Плащанията с дебитни карти, било то във физически магазин или онлйан, са бързи, лесни и нещо, което е важно да подчертаем – сигурни. Все още има хора, които се съмняват в безопасността на този вид банкови карти, но истината е, че те са много по-нискорисков разплащателен метод в сравнение с плащането в брой или пък с кредитна карта. Това е особено вярно за съвременните пластики, които са оборудвани със смарт чипове.

Дебитните карти също така дават възможност за по-добър контрол върху разходите и по-лесно управление на личния бюджет. Обикновено всяка една извършена транзакция може да бъде проследена на момента, с помощта на мобилното приложение на съответната банкова институция. Освен това, много от тези приложения дават възможност на потребителите да зададат определена сума, която искат да пестят всеки месец. Това е още едно удобство, което много се харесва на по-младото поколение, тъй като им позволява лесно да пестят пари за конкретни цели, като например пътуване, обучение, покупка на нова техника и т. н.

В заключение

Разбира се, конвенционалните методи на разплащане – като ползването на пари в брой например – все още имат своето място. Дебитните карти обаче несъмнено са предпочитаният избор за поколението Z. Ползите и несравнимите удобства, които тези пластики предлагат, ги правят неотменна част от съвременния начин на живот. С динамичното развитие на технологиите, е много вероятно в бъдеще да се появят още новаторски решения, които да опростят и да направят разплащанията още по-достъпни.