ПП: Корупционната надбавка за строежа на АМ Русе – Велико Търново ощетява данъкоплатците


Кирил Петков: Ако управляващото мнозинство продължава да се опира на Пеевски, ще падне скоро
Съпредседателят на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков предупреди, че управляващото мнозинство ще падне скоро, ако продължава да се опира на Делян Пеевски. Изявлението си той направи пред журналисти в парламентарните кулоари.
Петков допълни, че тепърва предстои да се види какви са приоритетите на партия „Величие“.
Повод за острата му реакция е обявената вчера от Агенция „Пътна инфраструктура“ обществена поръчка за изготвяне на технически проект и строителство на третия участък от автомагистрала „Русе – Велико Търново“ между град Бяла до Велико Търново.
Спорната цена на магистралата
Според информация от „Продължаваме промяната“, отсечката с дължина около 60 километра е с прогнозна стойност от близо 3 милиарда лева, което се равнява на приблизително 50 милиона лева на километър. По думите на представители на партията, „вероятно ще станем свидетели на възлагане на максимално високата цена вместо на реалистичните около 1 милиард лева„.
Кирил Петков постави остро въпроса за надценката при строителството: „Какво означава 25 милиона лева надбавка на всеки километър? В този бюджет отпадна ремонтът на паметника Шипка. За по-малко от 1 километър от тази корупционна надбавка паметникът можеше да бъде поправен. Липсват 25 детски градини в София – за по-малко от 8 километра от тази корупционна надбавка може всички детски градини да бъдат построени. За по-малко от 300 километра от тази корупционна надбавка можем да имаме нови сензори за децата с диабет“, твърди политикът.
Призив към управляващите
Лидерът на „Продължаваме промяната“ отправи директен призив към министъра на регионалното развитие Иван Иванов и премиера Росен Желязков веднага да влязат в Агенция „Пътна инфраструктура“ и да се поинтересуват какво се случва.
Важно е да се отбележи, че вчера АПИ официално обяви обществената поръчка за избор на изпълнител за третия участък от автомагистрала „Русе – Велико Търново“. Прогнозната стойност на поръчката е обявена на 2,967 милиарда лева без ДДС, а предвиденият срок за изпълнение е 1770 календарни дни.